Historie

En ægte familiehistorie... Historien om Oase Outdoors er også historien om engagement og passion for camping og udeliv.

Mogens Arens startede virksomheden i 1984 ud fra en filosofi om, at tilbyde forbrugerne produkter af god kvalitet til overkommelige priser. Mogens arbejdede i årene fremefter støt og roligt virksomheden større og større.

I 1993 trådte 2. generation i form af Henrik Arens ind i virksomheden. Med Henriks tilstedeværelse blev fokus på innovation endnu større, og de forskellige brands begyndte for alvor at tage form.

Det store gennembrud for Oase Outdoors kom midt i 90’erne, hvor eksporten begyndte at tage fart for virksomheden.

Op igennem 90’erne overtog Henrik Arens mere og mere det kommercielle ansvar i virksomheden, og i 2004 blev han udnævnt til administrerende direktør. Et naturligt og velvalgt tidspunkt til et generationsskifte med nye vinde blæsende på camping- og udelivs-markedet. 

I 2016 blev Oase Outdoors et partnerskab mellem den skandinaviske investeringsspecialist, Ratos, med ca. 80 pct. ejerandel, og Henrik Arens, som forblev CEO og administrerende direktør og beholdte godt 20 procent af forretningen med nøglepersoner i ledelsen.

Produktudvikling er en af vores kernekompetencer og vores markedsførende detaljer er ofte kopieret, men aldrig overgået.  Vores imponerende liste af 'nyskabelser' op igennem årerne omfatter bl.a.:

Selvlysende barduner
Isyet bund i teltene
Åbne og lukkede tilbygninger
Gulvtæpper til teltene
Overdækket dør
Outwell Extended Frame System
Outwell Space Frame System
Outwell Universal inderkabine
Kid´s room, aktivitetsvæg
Dry Zip System
Outwell Easy Pegging System
Outwell Wind Stabilizer System
Floating Guyline System  
Tonede vinduer
Outwell Pole-free Sealing System
One-go inflation technology
Master og ambassador inderkabiner
Outwell Rear Ventilation System
Quick & Quiet døre til inderkabiner

 

Sådan begyndte Outwell

Historien om Outwell begyndte i 1995, hvor Henrik Arens så et behov i markedet for at kunne tilbyde telte og campingudstyr af høj kvalitet og til rimelige priser – alt sammen målrettet familien. 

Det begyndte med en mindre kollektion af innovative og gennemtestede telte samt et begrænset tilbehørsprogram, hvor der var tænkt på alle de behov, man som campist har, når udelivets glæder nydes rundt omkring på campingpladser i Europa. Fra dag ét viste dette koncept sig at være en succes, og såvel detailleddet som slutbrugeren fandt en stor værdi og tryghed i, at kunne købe alt til familiecamping under et og samme mærke, hvor høj kvalitet og gennemtænkte detaljer gjorde det endnu lettere at skabe det, som camping også handler om: Uforglemmelige øjeblikke! 

Siden dengang i foråret 1995 har Outwell ikke kigget sig tilbage og i dag er Outwell det førende mærke indenfor familiecamping og sælges i mere end 45 lande. 

Hver dag har innovation og produktkvalitet højeste prioritet med regn- og vindtestfaciliteter; og med en teltkollektion bestående af mere end 60 forskellige telte og et tilbehørsprogram på ca. 700 produkter, er mærket i dag et 100% one-stop-shopping mærke for familien, der ønsker at tage på en dejlig og uforglemmelig campingferie.

 

Sådan begyndte Easy Camp

Efter den succesfulde lancering af Outwell i 1995 blev Henrik Arens opmærksom på manglen på outdoor-produkter, der var målrettet unge, unge familier og personer med begrænset campingerfaring. Fælles for disse grupper var behovet for brugervenlige produkter, hvor kvalitet og overkommelige priser gik hånd i hånd. Derfor grundlagde Oase Outdoors Easy Camp i 1997.

Oase Outdoors har opbygget et solidt ry for at imødekomme forbrugernes behov, hvilket i 2010 førte til en større relancering af Easy Camp for at tilpasse sig det konstant skiftende marked og fortsat drive innovation inden for kategorien.

I 2025 medførte ændringer på markedet en større repositionering af easy camp brandet, der introducerede en helt ny produktportefølje. Denne var designet til at appellere til en ny generation af eventyrere, der efterspørger enkle og essentielle produkter til outdoor-oplevelser.

Et skarpere logo, en ny tagline – Seek the Adventure – samt designs, hvor form følger funktion, og farver inspireret af naturen, fremhævede brandets skandinaviske outdoor-arv. Produktnavnene afspejlede denne arv. Udvidelsen af målgruppen har været en stor succes, hvilket tydeligt ses i easy camps ekspansion til flere markeder end nogensinde før og anerkendelsen med prestigefyldte priser.

Sådan begyndte Robens

Vores passion for friluftslivet er velkendt, og den er fast forankret i vores fortid af Klaus Robens, da han skabte brandet for 50 år siden i Tyskland.

Her udnyttede han sin store viden om friluftslivet og branchen og grundlagde sammen med sin kone i 1973 firmaet Robens med hovedsæde i hjemmet i Wentorf. De havde kontor i kælderen, og teltene blev fremvist på plænen i deres forhave. 

I 1988 havde firmaet Robens imidlertid vokset sig så stort, at de flyttede til et nybygget hovedsæde, hvor de samtidigt indledte et samarbejde med den industrielle designer Olaf Bracht, der delte deres passion for friluftslivet. Dermed kunne Robens fremstille produkter, der var perfekt designet til friluftslivet, og firmaet blev kendt som et brand med fokus på høj kvalitet til rimelige priser. 

I 2000 blev Robens opkøbt af Oase Outdoors, og i 2012 blev brandet relanceret, hvilket bland andet indbefattede et nyt logo. I dag videreudvikles brandet løbende for at hjælpe friluftsentusiaster med at udleve deres passion for udendørslivet.